
Als je vandaag de dag wilt opvallen, moet je slim zijn. Het is nu precies 3 jaar geleden dat wij voor Heteren Kalkzandsteen een sterke restyle mochten maken. En als wij de reacties van de afgelopen jaren zouden verzamelen, dan komt één opmerking stee(n)vast terug: "zo, dat valt op!"
In 1993 is Jan van Heteren als kalkzandsteenlijmer gestart met zijn eigen onderneming. Vanaf 2000 heeft Heteren Kalkzandsteen zich verder ontwikkeld van traditioneel lijmbedrijf naar all-in leverancier van totaaloplossingen. Ondertussen is de onderneming uitgegroeid tot marktleider op het gebied van lijmwerken in Midden-Nederland. De uitstraling van het bedrijf was echter blijven hangen. In het voorjaar van 2018 zijn we daarom gevraagd deze eens flink onder handen te nemen.
Het vergroten van naamsbekenheid - en hiermee het aanspreken van meer potentiële klanten - was één van de hoofddoelstellingen. Maar hoe val je op in de bouwwereld? Na wat onderzoek was het duidelijk: we moesten kiezen voor een sterk beeldmerk en deze alsmaar herhalen op de meest uiteenloopende uitingen. We kozen voor een grote H. Door deze grote H continu, overal en altijd te communiceren, is de herkenbaarheid van Heteren enorm toegenomen. We hoeven nu alleen maar de H te gebruiken en de markt snapt wie er wordt bedoeld. D´at is de kracht van continuïteit en herhaling.
Een huisstijl werkt pas als je consequent bent en blijft. Wij bedoelen daarmee: altijd dezelfde kleur; dezelfde vorm; hetzelfde lettertype; dezelfde tone-of-voice. Wat de huisstijl van Heteren betreft, daar gebruiken we altijd en vooral consequent de grote H. Of het nu gaat over een busbelettering of visitekaartje, bedrijfskleding of een koffie mok, overal en altijd komt de opvallende H terug. Het resultaat is herkenbaarheid, zelfs vanaf 100 meter.