aanleiding en vraag
CSG De Lage Waard is een christelijke scholengemeenschap voor vmbo, mavo, havo en vwo. De scholengemeenschap is een begrip in de regio Alblasserwaard en heeft een focus op goed onderwijs. De communicatie van De Lage Waard was echter verouderd. Daarom zijn wij gevraagd deze strategisch te vernieuwen.
proces en resultaat
Wij hebben gewerkt aan de versterking en verbetering van de uitstraling. Belangrijk hierbij was om goed oog te hebben voor de jeugdige doelgroep. De huisstijl is daarom volledig vernieuwd en alle uitingen hebben wij grondig aangepast. Van posters tot magazines en van advertenties tot en met rapporten; alles in een frisse en aansprekende stijl.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Deze overbekende uitspraak past geweldig bij de gewenste uitstraling van CSG De Lage Waard. Door middel van fotografie hebben wij de juiste situatie op het juiste moment vastgelegd. Dit zorgt niet alleen voor uniek beeldmateriaal, ook de doelgroep weet zich op deze manier meer te identificeren.
In de afgelopen jaren is CSG De Lage Waard gegroeid tot een grote scholengemeenschap. Deze groei betekende ook een groter wordend opleidingsaanbod. Aan ons de taak om elke richting een eigen identiteit mee te geven.
"Het team van Impuls heeft onze huisstijl ontwikkeld en zorgt voor de visuele vertaling van onze identiteit. Van flyer tot gids, van gadget tot geveldoek. Zij stemmen al onze communicatie-uitingen op elkaar af, zodat we overal herkenbaar zijn. Impuls schakelt snel, denkt met ons mee en komt zijn afspraken na. Een fijn bureau om mee samen te werken!"