aanleiding en vraag
Ieder jaar wordt de Nationale Onderwijsweek georganiseerd. Een week vol positieve, landelijke aandacht voor het onderwijs en haar professionals. Daarbij kiest men ook een Onderwijsstad, het epicentrum van de Nationale Onderwijsweek. Na de verkiezing van Dordrecht tot Nationale Onderwijsstad in 2015-2016 zijn wij gevraagd een aansprekende campagne te realiseren.
proces en resultaat
Tijdens de brainstorm werd duidelijk wat het doel van de campagne werd; het laten zien van innovativiteit op elk niveau van onderwijs en educatie. In samenwerking met Gemeente Dordrecht, onderwijsinstellingen en bedrijven hebben wij een opvallende campagnestijl ontwikkeld. Zelfs jaren later is het resultaat nog steeds even innovatief als destijds.
In een continu veranderende omgeving is het van enorm belang dat een beeldmerk responsive is. Dat betekent dat het campagne embleem zowel qua vorm als kleur kan veranderen, zonder dat het daarmee zijn herkenbaarheid en eenheid verliest. Dat is de kracht van een dynamisch logo.
De onderscheidende vormgeving en typografie laat een focus zien op technologische ontwikkelingen en maritieme innovaties in de regio. Opvallende vormgeving die is doorgevoerd in alle promotiematerialen. Van presentatie tot banieren en van brochures tot en met informatieflyers.