Wat heb je aan een mooie website die niet wordt gevonden? Precies: niets. Goed gevonden worden in Google is daarom een van de belangrijkste eisen voor een website van nu. Maar hoe wordt je goed gevonden?
Misschien heb je de term weleens gehoord: SEO. Maar wat is SEO precies? SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. SEO is dus eigenlijk een ander woord voor (online) vindbaarheid. En je begrijpt het al: goede SEO (vindbaarheid) is onmisbaar voor je website.
Google wordt steeds slimmer. Goed gevonden heeft vandaag de dag meer te maken met relevante informatie (content) dan met trucjes. In de beginjaren van Google was het relatief eenvoudig om je website hoog in Google te krijgen. Je paste eenvoudigweg een paar trucjes toe - zoals het om de zoveel woorden je zoekwoord herhalen - en je kwam direct bovenaan in Google. Tegenwoordig is dit wel anders. Steeds meer wordt Google een mens: trucjes heeft hij door en hij zal vaker op zoek gaan naar relevante informatie. Met andere woorden, Google zal steeds meer zoeken naar content die waardevol is voor de gebruiker (lees: jouw doelgroep). De nummer 1 tip is dan ook: bied op je website goede en waardevolle informatie (content) aan. Informatie die jouw doelgroept interesseert en dus waar op gevonden wordt.
Iedereen kan een infographic maken. Maar niet iedereen kan een goede infographic maken. Wij geloven dat een goede infographic meer is dan het slechts bij elkaar zetten van tekst en beeld. De boodschap moet kloppen, de focus moet duidelijk zijn. Als dat niet het geval is, dan bereikt de infographic niet zijn gewenste resultaat. Voor een goede infographic hanteren wij altijd de volgende drie stappen:
Op zoek naar een sterke infographic? Wij denken met je mee vanaf stap 1. Samen zoeken we naar de hoofdboodschap en doelgroep. Als we wat helder hebben, beginnen we met schetsen en vervolgens met het opmaken van de infographic. We zijn pas tevreden als de infographic 100% klopt. Interesse? Neem gerust contact met ons op!