Wij plaatsen cookies om onze website optimaal te laten functioneren en prestaties te meten. Door gebruik van deze website geef je akkoord op deze cookies.
prima

vindbaarheid (SEO).

Wat heb je aan een mooie website die niet wordt gevonden? Precies: niets. Goed gevonden worden in Google is daarom een van de belangrijkste eisen voor een website van nu. Maar hoe wordt je goed gevonden?

wat is SEO?

Misschien heb je de term weleens gehoord: SEO. Maar wat is SEO precies? SEO staat voor Search Engine Optimization, in het Nederlands ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. SEO is dus eigenlijk een ander woord voor (online) vindbaarheid. En je begrijpt het al: goede SEO (vindbaarheid) is onmisbaar voor je website.

hoe word ik dan beter gevonden?

Google wordt steeds slimmer. Goed gevonden heeft vandaag de dag meer te maken met relevante informatie (content) dan met trucjes. In de beginjaren van Google was het relatief eenvoudig om je website hoog in Google te krijgen. Je paste eenvoudigweg een paar trucjes toe - zoals het om de zoveel woorden je zoekwoord herhalen - en je kwam direct bovenaan in Google. Tegenwoordig is dit wel anders. Steeds meer wordt Google een mens: trucjes heeft hij door en hij zal vaker op zoek gaan naar relevante informatie. Met andere woorden, Google zal steeds meer zoeken naar content die waardevol is voor de gebruiker (lees: jouw doelgroep). De nummer 1 tip is dan ook: bied op je website goede en waardevolle informatie (content) aan. Informatie die jouw doelgroept interesseert en dus waar op gevonden wordt.

meer SEO tips?

bekijk onze referenties!

hoe maak je een goede infographic?

Iedereen kan een infographic maken. Maar niet iedereen kan een goede infographic maken. Wij geloven dat een goede infographic meer is dan het slechts bij elkaar zetten van tekst en beeld. De boodschap moet kloppen, de focus moet duidelijk zijn. Als dat niet het geval is, dan bereikt de infographic niet zijn gewenste resultaat. Voor een goede infographic hanteren wij altijd de volgende drie stappen:

  1. Bepaal de boodschap. Wie wil je aanspreken? Wat is je doel en wat is de inhoud? Door dit helder te hebben, weet je wat de focus van je infographic moet zijn. Je weet dan welke informatie belangrijk is en welke informatie minder belangrijk.
  2. Maak een schets. Bepaal vanuit je onderzoek van stap 1 waar welke gegevens moeten komen. De hoofdboodschap staat centraal. Belangrijke informatie moet groter en krijgt meer ruimte. Minder belangrijke informatie krijgt op zijn beurt minder ruimte. Zoek in de schets naar contrast. 
  3. Werk de schets (digitaal) uit. De laatste stap is het ontwerpen en uitwerken van de infographic. Hierbij is een goede keuze van vormen, kleuren en lettertypes van groot belang. Moet de infographic geheel aansluiten bij je huisstijl of is het een eigen thema met eigen stijl? Welke keuze er ook gemaakt wordt, houdt altijd de doelgroep voor ogen.

wat kunnen wij voor jou betekenen?

Op zoek naar een sterke infographic? Wij denken met je mee vanaf stap 1. Samen zoeken we naar de hoofdboodschap en doelgroep. Als we wat helder hebben, beginnen we met schetsen en vervolgens met het opmaken van de infographic. We zijn pas tevreden als de infographic 100% klopt. Interesse? Neem gerust contact met ons op! 

meer weten?
neem contact op!

Impuls Ontwerpt Edwin Bronwasser