aanleiding en vraag
Dordrecht is met bijna 120.000 inwoners de oudste stad van Holland. Dordrecht heeft een heldere ambitie en heeft zich ontwikkeld tot een netwerkstad door samenwerking met de Drechtsteden en de regio Zuid-Holland-Zuid. Voor de brede diensten van de gemeente zijn wij gevraagd om op verschillende vlakken communicatief mee te denken.
proces en resultaat
Al vele jaren hebben wij voor Gemeente Dordrecht de meest uiteenlopende communicatie uitingen mogen realiseren. Onze kracht zit in deze jarenlange kennis van niet alleen de gemeente, maar ook de huisstijl richtlijnen. Telkens zijn onze uitingen daar op gebaseerd. Van corporate huisstijlproducten tot complete campagnes.. Alles met eenduidige elementen.
Voor de begroting van 2020 zijn wij gevraagd mee te denken in een vriendelijke en transparante manier om cijfers aan de Dordtse bewoners te communiceren. Wij hebben gekozen voor een speelse infographic omdat we hiermee cijfers op een prettige en overzichtelijke manier kunnen laten zien.
Voor de promotie van diverse thema's hebben wij meegedacht in de communicatie. Van vuurwerkshows tot Regenboogstad en van kerstbomen-actie tot Week van de opvoeding. Telkens hebben wij in samenwerking met de communicatie adviseurs vanaf het idee tot de uitvoering onze creatieve bijdrage geleverd.
Naast de vele offline magazines en publicaties die we de afgelopen jaren mochten maken, zien we nu een grote verschuiving naar online uitingen. Steeds vaker krijgen wij de vraag voor het maken van interactieve PDF's en het realiseren van online magazines.
In opdracht van de gemeente hebben wij verschillende campagnes gelanceerd. Klik hieronder voor meer impressies voor de campagne Poller verdwijnt en Onderwijsstad.