aanleiding en vraag
De Euro-Rijn Group is één van de grotere spelers op het gebied van transport en logistiek. Vanaf de opstart in 1979 is Euro-Rijn uitgegroeid tot een multi-nationale onderneming met de meest uiteenlopende logistieke oplossingen. De visuele uitstraling van de Euro-Rijn Group en die van veel dochterondernemingen was echter sterk verouderd en niet langer representatief voor de missie en visie van het bedrijf. Aan ons de vraag de Euro-Rijn Group te voorzien van een krachtige restyle.
proces en resultaat
De eerste stap is terug naar de kern; schrappen wat niet nodig is en weglaten wat niets toevoegt. We hebben gezocht naar aanknopingspunten en hebben deze sterker neergezet. De blokken uit het logo vormde daarmee het uitgangspunt voor de stijl. Het resultaat is een herkenbare en uniforme uitstraling die laat zien waar de Euro-Rijn Group en de diverse dochterondernemingen voor staan. Nu en in de toekomst.
Wij geloven dat een goede huisstijl alleen werkt wanneer de stijlelementen consequent doorvoerd worden. Met andere woorden: of het nu gaat om een digitaal magazine, een autobelettering of een visitekaartje, de stijl moet altijd en overal hetzelfde zijn. Eén visuele identiteit die houvast en herkenbaarheid biedt richting de klant. Om die reden is een uitgewerkt huisstijlhandboek van onmisbaar belang. Dat vormt tenslotte de basis voor alle communicatiemiddelen.
Bij de restyle van de corporate identity hoort ook de belettering van het wagenpark. Een bedrijfswagen is tenslotte rijdende reclame. Als voorstel hebben wij diverse wagens en modellen voorzien van het herkenbare blauwe blok met pay-off en logo.
Ieder jaar geeft de Euro-Rijn Group een magazine uit met daarin infographics, interviews en verschillende artikelen rondom actuele onderwerpen. Zowel qua inhoud als design moet het magazine de brede activiteiten van de Group weerspiegelen. Een strak, professioneel, maar bovenal aansprekend geheel is het resultat.