aanleiding en vraag
House Energy Optimum (HEO) is een revolutionair nieuwbouwconcept, ontwikkeld in opdracht van toonaangevende fabrikanten in de bouwwereld. In dit slimme concept zijn alle bouwkundige en installatietechnische maatregelen integraal op elkaar afgestemd. Het doel: gegarandeerde energieprestatie en lagere ontwerp- en bouwkosten. Aan ons de vraag dit nieuwe concept visueel sterk in de markt te zetten.
proces en resultaat
In samenwerking met Merkvast visualiseerden wij een heldere stategie. Een van de doelstellingen daarvan was het creëren van een branding die innovativiteit uitstraalt. Aan de hand daarvan zijn wij gaan zoeken naar de juiste combinatie tussen kleur, vorm en typografie. Een onderscheidende huisstijl en website is het resultaat.
"Voor de visuele identiteit en de ontwikkeling van de website van HEO, heeft Merkvast Impuls ingeschakeld. Het resultaat: een krachtige, onderscheidende identiteit en een website waarmee we leads informeren en genereren."
Vandaag de dag vormt een website het middelpunt van de communicatie. Zo ook bij HEO. Om die reden hebben wij ons tijdens de ontwerpfase continu de vraag gesteld of de veelheid aan informatie overzichtelijk en duidelijk wordt gepresenteerd. De kracht van een website zit tenslotte niet alleen in de uitstraling, maar zeker ook in de gebruiksvriendelijkheid.
Om het nieuwbouwconcept helder en duidelijk aan de doelgroep uit te leggen, hebben wij een animatie gerealiseerd. Hierin wordt stap voor stap toegelicht wat HEO wil bereiken, wat de voordelen zijn en hoe ontwikkelaars of aannemers HEO kunnen inzetten.
Om in contact te komen met woningbouwcorporaties, ontwikkelaars of aannemers is er gekozen om via de website verschillende rekenvoorbeelden beschikbaar te stellen. Het doel van het delen van deze kennis is het vergroten van leads.