Je huisstijl is het visitekaartje van je bedrijf. Een goede huisstijl sluit naadloos aan bij je bedrijfsidentiteit en geeft het juiste beeld richting je doelgroep. Een authentieke huisstijl is de basis voor alle communicatie middelen en is meer dan slechts een logo. Het is de visuele vertaling van je identiteit.
Een traditionele huisstijl bestond uit een logo en de uitwerking van het visitekaartje, het briefpapier en de envelop. Een huisstijl van nu is meer dan dit; een huisstijl is een complete branding of anders gezegd, je huisstijl is je visuele identiteit. En deze visuele identiteit draagt de gehele uitstraling. Want de herkenbaarheid van je bedrijf zit niet alleen in je logo, maar in alle uitingen. Je huisstijl wordt gedragen door kleur, vorm, typografie, iconen en fotografie. Een huisstijl van nu is een volledige branding.
Laten we een voorbeeld noemen: wanneer je een grote blauwe doos met een oranje cirkel ziet, weet je dat het pakket van CoolBlue komt. Nog zonder iets te hebben gelezen kan de juiste vorm en kleur voor een ongelooflijke herkenbaarheid zorgen. Dat is é´én van de grootste reden voor het ontwikkelen van een goede en doordachte huisstijl. Het geeft de boodschap van je bedrijf een gezicht, een gevoel. Een positief gevoel. Het zorgt voor beleving en betrokkenheid bij je doelgroep.
Wij van Impuls ontwikkelen al meer dan 25 jaar huisstijlen. Met onze creativiteit helpen we jouw bedrijf of organisatie aan een unieke en krachtige huisstijl. Aan de hand van jouw bedrijfsidentiteit en doelgroep gaan onze grafisch vormgevers aan slag. We zoeken naar de juiste vorm en kleur, bijpassende typografie en werken alle elementen uit tot een herkenbare huisstijl. Of het nu gaat over een autobelettering of een social media post, de huisstijl zorgt voor een eenduidige look&feel. Neem gerust contact op, dan kunnen we samen kijken wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.
Wij geloven dat visuele communicatie alleen werkt met een goede strategie. Daarom is dat ons beginpunt. Samen gaan we in gesprek en zoeken we naar het verhaal achter je bedrijf, je merkidentiteit. Onze aanpak hierin: no-nonsense. Geen zweverige sessies, maar heel nuchter met pen en papier. Daarom stellen we scherpe vragen, denken mee en verplaatsen ons in de doelgroep. Alleen zo komen we tot doeltreffende communicatie.
Hier begint de brainstorm fase. Wat is de vraag? Wie is de doelgroep? Als team gaan we op zoek naar de feiten en beginnen met schetsen. Vormen en kleuren worden op papier gezet. Wanneer het concept staat gaan we opnieuw in overleg met jou. Aan de hand van de vraag beargumenteren we onze keuzes en denken mee in diverse uitingen. Bijna altijd zijn onze opdrachtgevers direct enthousiast en verrast.
Na het brainstormen en het ontwikkelen van het concept starten we met de uitwerking. Nu gaan we de visuele keuzes concreet maken in de meest uiteenlopende middelen. Of het nu gaat over innovatieve websites of opvallende campagnes, over brandings of animaties; wij verzorgen alle offline en online reclame uitingen.