Wij plaatsen cookies om onze website optimaal te laten functioneren en prestaties te meten. Door gebruik van deze website geef je akkoord op deze cookies.
prima
VGB Impuls

branchevereniging voor de groothandel in bloemen en planten.

branche-vereniging voor de groothandel in bloemen en planten.

restyle corporate identity VGB

aanleiding en vraag
De Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB) heeft als primaire taak het behartigen van de belangen van de Nederlandse groothandelaren in bloemen en planten. De (visuele) communicatie naar de overheid en de leden was in de loop van de jaren sterk verouderd. Aan ons de vraag om een restyle van de identiteit te ontwikkelen die dichter bij de kern en de doelstellingen van de VGB ligt.

proces en resultaat
Gebasseerd op het gewenste imago van een toegankelijke en innovatieve branchevereniging, hebben wij in samenwerking met Quorio de nieuwe strategie uitgewerkt. Deze herpositionering hebben wij vertaald naar een visuele identiteit die door de vernieuwende kleurstelling een krachtige basis vormt. Daarbij zijn subkleuren en iconen ontwikkeld om de veelheid aan informatie zo helder mogelijk aan de leden te communiceren. De functionele website vormt met zijn gebruiksvriendelijkheid en overzicht het middelpunt van de gewenste communicatie. Het resultaat is een identiteit waarin de VGB zich als woordvoerder voor de gehele sector in herkent.

VGB logo restyleImpuls
VGB restyle logo Impuls VGB vernieuwd logo Impuls
VGB beeldmateriaal Impuls VGB passend beeldmateriaal Impuls

strategie en positionering

Bij de realisatie zijn we uitgegaan van de twee hoofddoelen; merk versterken en bezoekers informeren. Om het eerst genoemde doel te bereiken was een herpositionering van de uitstraling en de communicatie van de VGB noodzakelijk. Het tweede doel vond zijn uitwerking in een overzichtelijke en informatieve website. 

VGB concept Impuls
VGB huisstijl visitekaartjes Impuls
VGB webdesign Impuls
VGB fotografie Impuls VGB passende fotografie Impuls

"Impuls heeft korte lijnen en goede communicatie met snelle terugkoppeling. Zij geven duidelijk aan wat uitvoerbaar is binnen het gestelde budget en denken technisch én grafisch goed mee. De VGB is zeer tevreden over de werkzaamheden die zij gedaan hebben en nog steeds doen."

- Laura Badoux, beleidsmedewerker bij VGB

VGB cms systeem Impuls
VGB maatwerk website Impuls

social media

Om de VGB duidelijker naar buiten te laten treden, was social media onmisbaar. Kanalen zoals LinkedIn en Facebook worden ingezet om kennis te delen voor zowel leden als niet-leden. Hiermee is de VGB een toegankelijke branchevereniging.

VGB social media Impuls
VGB fotograaf Impuls
VGB Linked In Impuls

meer weten?
neem contact op!

Impuls Ontwerpt Edwin Bronwasser