Wij plaatsen cookies om onze website optimaal te laten functioneren en prestaties te meten. Door gebruik van deze website geef je akkoord op deze cookies.
prima

strategie. 

Een goed ontwerp start met de juiste strategie. Een branding zonder strategie is niet meer dan mooimakerij. Daarom geloven wij dat strategie de basis is van sterke communicatie. Wat is de strategie van jouw bedrijf of merk? Welke boodschap wil jij communiceren?

alles begint met onderzoek

Bij veel bedrijven zien we vaak dat men niet helder heeft waar ze voor staan. Niet alleen de identiteit is onduidelijk, maar ook de boodschap. Wat wil je communiceren? Of nog belangrijker: hoé moet je het communiceren?

Om te komen tot een goede strategie is het van belang om onderzoek te doen en vragen te stellen. Waarom zouden klanten voor jou moeten kiezen? Wat is jouw unique selling point (USP)? Wie is jouw doelgroep? Waar sta je in de markt? Vragen stellen is ons startpunt. Samen zoeken we naar jouw merkwaarden, doelstellingen en kansen, maar ook willen we helder hebben waar de bedreigingen en zwaktes liggen. Kortom, wij willen weten wat er achter jouw vraag ligt. Wanneer we dat weten kunnen we aan de slag.

zoek naar je identiteit en positionering

De volgende stap om te komen tot treffende communicatie is het vastleggen van je bedrijfsidentiteit, of anders gezegd: je merk-DNA. Waar staat je bedrijf voor? Wat is je boodschap? Een merkidentiteit vat dit tot in de kern samen.

Een sterke merkidentiteit is onmisbaar in de positionering van je bedrijf. Deze identiteit is namelijk de basis voor alle communicatie uitingen. Want wanneer we de bedrijfsidentiteit helder hebben, kunnen we starten met de visuele identiteit; de vertaling van jouw boodschap naar de juiste vorm en kleur.

bepaald je marketing

Marketing komt voort uit een duidelijke strategie. Wanneer de bedrijfsidentiteit helder is en deze vertaald is naar een visueel concept, kunnen ook de marketing uitingen bepaald en ontworpen worden. Hierin grijpen we terug naar wie de doelgroep is. Welke media gebruiken zij? Moet het een krantenadvertentie worden of een social media campagne? En wat we ook kiezen, telkens ontwerpen wij dit in lijn met de visuele identiteit.

kom gerust eens langs, dan kunnen we samen kijken wat we voor jouw bedrijf of merk kunnen betekenen.

direct contact

Waarom is een goede strategie belangrijk?

Een heldere strategie maakt jouw communicatie krachtig. Het zorgt voor eenheid en onderscheidt je van andere spelers in de markt. In een steeds groter wordende wereld is het belangrijk om duidelijk te hebben welke koers je vaart.

wat kunnen wij voor jou betekenen

Wij van Impuls ontwikkelen al meer dan 25 jaar slimme strategieën. Met ons visueel inzicht en ervaring helpen we jouw bedrijf of organisatie aan een effectieve merkstrategie. Samen met onze grafisch vormgevers en strategen zoeken we naar je merkidentiteit, naar het verhaal achter je bedrijf. Om deze identiteit helder te krijgen denken we mee, stellen we vragen en verplaatsen we ons in de doelgroep. Alleen zo komen we tot een duidelijke strategie en een krachtig ontwerp. Neem gerust contact op, dan kunnen we samen kijken wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.

bekijk enkele referenties.

VGB Strategie Impuls Strategie VGB Impuls

Vernieuwde strategie voor de Vereniging van Groothandelaren in Bloemkwekerijproducten (VGB)

onze aanpak.

impuls start

Wij geloven dat visuele communicatie alleen werkt met een goede strategie. Daarom is dat ons beginpunt. Samen gaan we in gesprek en zoeken we naar het verhaal achter je bedrijf, je merkidentiteit. Onze aanpak hierin: no-nonsense. Geen zweverige sessies, maar heel nuchter met pen en papier. Daarom stellen we scherpe vragen, denken mee en verplaatsen ons in de doelgroep. Alleen zo komen we tot doeltreffende communicatie.

impuls denkt

Hier begint de brainstorm fase. Wat is de vraag? Wie is de doelgroep? Als team gaan we op zoek naar de feiten en beginnen met schetsen. Vormen en kleuren worden op papier gezet. Wanneer het concept staat gaan we opnieuw in overleg met jou. Aan de hand van de vraag beargumenteren we onze keuzes en denken mee in diverse uitingen. Bijna altijd zijn onze opdrachtgevers direct enthousiast en verrast.

impuls ontwerpt

Na het brainstormen en het ontwikkelen van het concept starten we met de uitwerking. Nu gaan we de visuele keuzes concreet maken in de meest uiteenlopende middelen. Of het nu gaat over innovatieve websites of opvallende campagnes, over brandings of animaties; wij verzorgen alle offline en online reclame uitingen.

meer weten?
neem contact op!

Impuls Ontwerpt Edwin Bronwasser