Een logo is een belangrijk onderdeel van je huisstijl. Een goed logo is krachtig, onderscheidend en herkenbaar. Het visualiseert het merk in de eenvoudigste vorm.
Goede logo's komen tot stand door de bedrijfsidentiteit en boodschap tot de kern te herleiden. Alleen door ruis weg te halen en keuzes te durven nemen ontstaat de juiste weerspiegeling van je identiteit. Een sterk logo is daarom eenvoudig qua vorm, maar krachtig in uitstraling. Het raakt de essentie.
Juist deze eenvoud zorgt er ook voor dat de rest van de huisstijl optimaal moet zijn. Niet alle kernwaarden of doelen moeten in het logo worden gestopt. Integendeel, het logo is in deze zin 'slechts' een onderdeel van de gehele stijl. Natuurlijk moet het logo op zich zelf ijzersterk zijn, maar het is de totale branding die de identiteit draagt. De politie herken je immers niet op de eerste plaats aan het logo, maar aan de kenmerkende strepen op de auto's. En zo is het met iedere goede huisstijl. Niet alleen het logo, maar ook de typografie, de kleuren, de fotografie en de vormen dragen allemaal bij aan de uitstraling.
Een professioneel logo schept niet alleen vertouwen, het zorgt ook voor herkenbaarheid. Het zorgt voor een identificatiepunt. Neem de gele M. Het is direct duidelijk waar het over gaat: McDonald's. Zonder een goed en consistent doorgevoerd logo sta je zwak. Het is hét embleem op al je communicatie-uitingen.
Wij van Impuls ontwikkelen al meer dan 25 jaar sterke logo's. Met ons visueel inzicht en ervaring helpen we jouw bedrijf of organisatie aan een krachtig beeld- of woordmerk. We stellen vragen, zoeken naar de kern en bepalen de strategie. Alleen daarvan uit komen we tot de uitwerking van een goed en doordacht logo.
Wij geloven dat visuele communicatie alleen werkt met een goede strategie. Daarom is dat ons beginpunt. Samen gaan we in gesprek en zoeken we naar het verhaal achter je bedrijf, je merkidentiteit. Onze aanpak hierin: no-nonsense. Geen zweverige sessies, maar heel nuchter met pen en papier. Daarom stellen we scherpe vragen, denken mee en verplaatsen ons in de doelgroep. Alleen zo komen we tot doeltreffende communicatie.
Hier begint de brainstorm fase. Wat is de vraag? Wie is de doelgroep? Als team gaan we op zoek naar de feiten en beginnen met schetsen. Vormen en kleuren worden op papier gezet. Wanneer het concept staat gaan we opnieuw in overleg met jou. Aan de hand van de vraag beargumenteren we onze keuzes en denken mee in diverse uitingen. Bijna altijd zijn onze opdrachtgevers direct enthousiast en verrast.
Na het brainstormen en het ontwikkelen van het concept starten we met de uitwerking. Nu gaan we de visuele keuzes concreet maken in de meest uiteenlopende middelen. Of het nu gaat over innovatieve websites of opvallende campagnes, over brandings of animaties; wij verzorgen alle offline en online reclame uitingen.