aanleiding en vraag
Van der Leun werkt met 230 specialisten over de hele wereld aan installatieprojecten in de maritieme industrie, bouw, bagger en offshore. Samen werken zij aan geïntegreerde en betrouwbare oplossingen voor topbedrijven wereldwijd. Om de missie van Van der Leun krachtiger te maken was een restyle van de visuele identiteit noodzakelijk.
proces en resultaat
De eerste stap in het proces was schrappen, weglaten wat niets toevoegt en zoeken naar de kern. Hiermee brachten we de uitstraling terug naar een eenduidige branding. Alles in één lijn, gebasseerd op dezelfde visuele uitgangspunten. Het resultaat is een herkenbare en professionele huisstijl, die beter toepasbaar is in de steeds dynamischere wereld.
Bij de restyle van de corporate identity is ook het gehele wagenpark aangepakt. Een bedrijfswagen is tenslotte rijdende reclame. Iedere bus en auto hebben wij daarom voorzien van het vernieuwde beeldmerk.
Bij de vernieuwde communicatie mochten de primaire huisstijl-onderdelen niet ontbreken. In alle eenvoud en met strakke lijnen hebben wij het briefpapier, de enveloppen en de visitekaartjes een nieuwe uitstraling gegeven.
"Het bouwen aan onze nieuwe website heeft door Impuls een hele nieuwe dimensie gekregen. Het advies: 'van hoe de website eruit moest zien tot wat je - als die goed in elkaar zit - er allemaal mee kan bereiken, gaf voor ons de doorslag en het vertrouwen de opdracht door Impuls uit te laten voeren.
Impuls, dat al onze marketing activiteiten ondersteunt in de breedste zin van het woord, werd nu ook mede verantwoordelijk voor de bouw van onze nieuwe site. Met een intensieve samenwerking, en de kennis van onze business en bedrijf, werd er de afgelopen maanden hard en intensief gewerkt.
De deadline van begin december live is gehaald! Wat een toewijding van alle collega’s van Impuls, petje af. Het resultaat is mega. Het is een website waarvan ik geen genoeg krijg om naar te kijken.
Ik raad een ieder aan om met deze professionals te gaan praten om je bedrijf goed op de kaart te zetten. Korte lijnen, snel schakelen, verstand van zaken en een enorme toewijding."
- Ronald Visser, service parts manager bij Van der Leun
Op 4 december 1920 werd Van der Leun officieel geregistreerd. Dat betekent dat Van der Leun vandaag de dag 100 jaar bestaat. Ter gelegheid van deze mijlpaal hebben wij een jubileum logo ontwikkeld, welke op diverse online en offline uitingen gebruikt kan worden.