Conceptontwikkeling is meer dan een strak logo of een mooie huisstijl. Conceptontwikkeling is de stap voorafgaand aan een huisstijl. Eerst moeten we een vertaling maken van je bedrijfsidentiteit. Waar je bedrijfsidentiteit de kern vormt, concentreert het visuele concept zich vervolgens op de manier waarop deze identiteit naar buiten treedt. Dat is waar conceptontwikkeling om draait: de vertaling van jouw boodschap naar een visuele uitstraling.
Het ontwikkelen van een krachtig concept kan niet zonder strategie. Strategie begint met onderzoek doen en vragen stellen. Wat is jouw unique selling point (USP)? Waar sta je in de markt? Wie is je doelgroep?Wanneer we diverse inzichten hebben over je bedrijf kunnen we de identiteit vastleggen. Want pas als we de binnenkant van je bedrijf goed kennen, kunnen we starten met de buitenkant. Concreet betekend dit; welke kleur past goed? Opvallende of ingetogen kleuren? Wat is de juiste vorm? Hoe moet de tone-of-voice zijn? Formeel of informeel?
Concept ontwikkelen bestaat voor het grootste deel uit brainstormen, schetsen en proberen. En met elke keuze nemen we de bedrijfsidentiteit als uitgangspunt. We creëren een unieke uitstraling en zorgen dat de gehele branding zowel offline als online goed te gebruiken is. Dit betekent dat de branding responsive is; het beweegt mee in de steeds veranderende markt. Hierdoor is jouw bedrijfsuitstraling klaar voor de wereld van morgen.
Conceptontwikkeling is de onmisbare visuele vertaling van je bedrijfsidentiteit. Een branding zonder slim concept is los zand en slechts mooimakerij. Een doordacht concept staat aan het begin van doeltreffende communicatie. Met die juiste vertaling naar buiten toe maken we het de doelgroep makkelijker zich aan je bedrijf of product te binden.
Wij van Impuls ontwikkelen al meer dan 25 jaar slimme strategieën en sterke concepten. Met ons creatieve inzicht en ervaring helpen we jouw bedrijf de juiste visuele vertaling te maken. Na een goed gesprek gaan onze grafisch vormgevers aan de slag met het brainstormen en komen met een conceptvoorstel. Spreekt dit je aan, dan voeren wij de visuele uitstraling door in de meest uiteenlopende communicatie middelen. Daarbij leggen we jouw visuele identiteit vast in een style guide, een praktisch werkdocument voor iedereen die aan de slag gaat met je huisstijl. Neem gerust contact op, dan kunnen we samen kijken wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.
Wij geloven dat visuele communicatie alleen werkt met een goede strategie. Daarom is dat ons beginpunt. Samen gaan we in gesprek en zoeken we naar het verhaal achter je bedrijf, je merkidentiteit. Onze aanpak hierin: no-nonsense. Geen zweverige sessies, maar heel nuchter met pen en papier. Daarom stellen we scherpe vragen, denken mee en verplaatsen ons in de doelgroep. Alleen zo komen we tot doeltreffende communicatie.
Hier begint de brainstorm fase. Wat is de vraag? Wie is de doelgroep? Als team gaan we op zoek naar de feiten en beginnen met schetsen. Vormen en kleuren worden op papier gezet. Wanneer het concept staat gaan we opnieuw in overleg met jou. Aan de hand van de vraag beargumenteren we onze keuzes en denken mee in diverse uitingen. Bijna altijd zijn onze opdrachtgevers direct enthousiast en verrast.
Na het brainstormen en het ontwikkelen van het concept starten we met de uitwerking. Nu gaan we de visuele keuzes concreet maken in de meest uiteenlopende middelen. Of het nu gaat over innovatieve websites of opvallende campagnes, over brandings of animaties; wij verzorgen alle offline en online reclame uitingen.