Wij plaatsen cookies om onze website optimaal te laten functioneren en prestaties te meten. Door gebruik van deze website geef je akkoord op deze cookies.
prima

inspiratie en beleving in de buitenruimte

positionering en communicatie Byzonder Buyten

aanleiding en vraag
Speciaal voor de exclusieve hovenier en tuinarchitect heeft KPS Delft - leverancier van tuinproducten en materialen - een nieuwe tak opgestart: Byzonder Buyten. Als verkoper van sierbestrating, natuursteen en tuinhout ervaarde KPS bij diverse hoveniers en tuinarchitecten een groeiende behoefte om zich te onderscheiden in exclusieve projecten. Om deze groep te voorzien is Byzonder Buyten opgericht Om deze nieuwe tak goed in de markt te zetten, was een doordachte strategie en branding noodzakelijk.

proces en resultaat
Na het startoverleg hebben wij de exclusieve hovenier en tuinarchitect als doelgroep in kaart gebracht. Wat boeit hen? Waar zijn ze naar op zoek? Vanuit dit onderzoek hebben wij de visuele slag gemaakt. Hierin hebben wij de waarde van Byzonder Buyten richting de doelgroep vertaald naar een krachtige en vooral elegante huisstijl. 

meer weten over onze samenwerking?

dynamisch logo

In een steeds en snel veranderende wereld is het van groot belang dat ook je beeldmerk mee kan bewegen. Wij noemen dat een dynamisch logo. Een dynamisch logo is gebaseerd op het responsive principe: mee schalen aan de hand van de vorm. Zo kan het Byzonder Buyten logo zowel staand als liggend op verschillende manier worden gebruikt. En ondanks deze verschillen behoudt het zijn herkenbaarheid en eenheid; dat is de kracht van een dynamisch beeldmerk.

exclusieve huisstijl

Eén van de hoofdeisen van de positionering was een exclusieve uitstraling. Om die reden hebben wij gekozen om te werken met zwart-wit in combinatie met beige en gebruik te maken van strakke lijnen. Maar niet alleen het design, ook de keuze in materiaal heeft een hogere waarde. Zo is de folder gedrukt op dikker papier en zijn de visitekaartjes voorzien van spot-UV lak.

online media

De website vormde het middelpunt van de communicatie. Veel uitingen hadden daarom als doel het doorverwijzen naar de website. Tenslotte vind men daar alle benodigde informatie. Ook de inzet van social media was gelinkt aan de website. Op deze manier kun je eenvoudig monitoren wat de impact is van bepaalde posts.  

meer weten?
neem contact op!

Impuls Ontwerpt Edwin Bronwasser